BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, May 5, 2010

Menoreh dan ditoreh

Salam semua,
Senyum simpul penoreh getah sekarang kerana harga getah semakin tinggi. Harga sekarang antara 4.50 hingga 5.50. Sama-samalah kita bersyukur di atas rezeki yang diberi. Tapi ada yang marah-marah dan merungut pula pasai hujan turun. Hujan turun ni kerja Allah Taala. Hujan turun ada kebaikan pada golongan lain seperti pesawah. Jadi kita terima sajalah kurniaan Allah ini.

Tersentak pula dengan berita hangat kelmarin. Ni pasal toreh juga. Ingatkan suami pi toreh getah dengan isteri dia. Rupa-rupanya suara ghaib punya hal sisuami pi toreh anu isteri punya. Eh..kacau sungguh. Kena jahit 8 jahitan, sapa nanya. Ini kes nanya, la. Lepas ni macam mana nak guna dah. Sebab tu Allah dah kata kena fikir dulu dan bersabar bila nak lakukan sesuatu. Siasat bagi betui-betui.

Ingat dan berhati-hatilah, sekarang bukan kerja menoreh saja, ditoreh pun boleh terjadi.

3 comments:

Unknown said...

Pak Ku...ini cerita hari Jumaat ke, maaf lah saya tak baca pun berita tu, mengapalah sampai buat macam tu pada isteri, Islam kan dah beri penyelesaian, isteri tak dengar cakap, nasihat cara baik, tak mau juga pisah tempat tidor, tak jalan juga pukul untuk dia insaf,Ibnu Hajar kata haram pukul kalau tau dia tak berubah, kemudian lantik wakil kedua pihak, pas tu kalau tak mau jd baik barulah cerai dengan baik...tak dak pun kata kena toreh menoreh ni..wallahuaklam.

mbaa59 said...

Salam saudara ku Ku Azir...
bab toreh menoreh ni.. beda dah terjadi, yg melakukan torehan kena terima akibatnya.. rugi diri sendiri tu....
Saudara Ku, Ku Azir, kenal atau tidak pada saya itu tak penting, yang penting saya masih mengenali saudara, wajah tetap selamba dari dulu hingga sekarang walaupun hampir 30 tahun tidak bertemu...

Ku Azir said...

Salam saudara mbaa59,
Tenung punya tenung potret wajahmu,rasa macam nak kenal. tengok nama yang tercoret tu, saya rasa pasti ni mesti Mazli Ahmad.
Swadikap. Selamat bertemu kembali.Biaselah umur dah senja ni wajah tu bertukar juga.Moga berbahagia menjalani hari-hari seterusnya. Rajin-rajinlah layari web, bolehlah kita bertukar pendapat dan bersembang.