BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, May 15, 2010

16 Mei






Salam,

Hari ini hari keramat bagi semua guru. Pada hari ini merupakan sambutan Hari Guru seluruh Malaysia. Ana yang jadi guru pun hari ini diraikan oleh anak murid ana. Rasa bangga bila mereka datang mengucap hari guru dan memberi hadiah yang tidak dipinta.
Ana pun terkenanglah kepada guru dan tok guru ana pada masa dulu. Antaranya di Sek Keb. Hosba(1965-70) cikgu Bakar, Cikgu Azmi, Cikgu Zaitun, Cikgu Barishah, Cikgu Yaakob dll.
Di Sek. Men. Jitra 2(71-72) Cikgu Sujak, Cikgu Junus, Cikgu Md Shariff Cikgu Boonlert dll.
Di Sek. Men. Jitra pula saya mendapat didikan drp. Cikgu Jaafar, C. Wahab, C, Ahamad Putih, C Lee Ah Yam , C. Amran, C. Md. Mydin dll.
Di SM Dato Syed Omar berjumpa pula dengan Pak Tuan, C. Zainab, C. Mansor, C Johari, Hj. Mahmud dll.
Di MPKI Ipoh pula saya berjumpa dengan Ust. Wan Zahid, Mr. Jabar dan ramai lagi.
Di Uni. Albany New York saya berjumpa pula dengan cikgu Elazabeth, Cikgu Ooi, dll.
Sungguh besar jasa mereka. Semoga berada dalam kandungan sihat dan kepada yang telah pergi, saya doakan roh mreka ditempatkan dlm. golongan orang beriman.
"Guru Pembina negara bangsa" cukup hebat slogannya, Semoga kerja buat guru diterima oleh Allah subhanatawaala. Sekali lagi saya mengambil kesempatan mengucapkan SELAMAT HARI GURU kepada rakan guru dimana berada.






0 comments: